Od bieżącego roku szkolnego (2016/2017) nasza szkoła przystąpiła do pilotażowego wdrożenia nauki programowania w edukacji formalnej.
Działania szkoły w ramach innowacji wprowadzającej nauczanie programowania są następujące:
- wybór programu Baltie 3 jako środowiska programowania;
- opracowanie i zatwierdzenie autorskich programów nauczania do zajęć komputerowych w szkole podstawowej;
- prowadzenie nauczania programowania na regularnych lekcjach zajęć komputerowych;
- prowadzenie pozalekcyjnych zajęć z programowania w formie kółek programistycznych - współpraca z podmiotami zewnętrznymi;
- udostępnienie informacji o pilotażu na stronie internetowej szkoły i na telebimie w szkole.
Oto tematy zajęć komputerowych zrealizowanych do chwili obecnej (3 XI 2016 r.) w klasie 1b w ramach pilotażu:
- Poznajemy program Baltie 3. Czego możemy się nauczyć za pomocą tego programu?
- Umieszczanie, przenoszenie i usuwanie przedmiotu na scenie. Czyszczenie sceny.
- Przenosimy przedmioty i usuwamy je ze sceny – Wieża z klocków.
- Poznajemy program Baltie. Jakie funkcje spełnia poznany program? Budujemy dom.
- Włączanie i wyłączanie programu Baltie.
- Korzystanie z różnych banków przedmiotów w programie Baltie.
- Poznanie strony sgpsys.com.
- Tworzenie sceny - rozróżniamy kierunki prawa i lewa strona.
- Układanie i przeliczanie przedmiotów na scenie.
- Rozwijanie umiejętności samodzielnego wykonania rysunku za pomocą myszy i narzędzi przybornika.