ROK SZKOLNY 2015/2016
HARMONOGRAM DZIAŁAŃ PROGRAMU
|
PROCEDURY OSIAGANIA CELÓW |
ODPOWIEDZIAŁNI |
OCZEKIWANE EFEKTY |
TERMIN |
1. Przeprowadzenie lekcji wychowawczych: -wśród ludzi -być sobą -koło wpływów -negocjacje i mediacje -co to znaczy dorosły chłopak, dorosła dziewczyna |
Wychowawcy SP i Gimnazjum |
uczeń: - zna podstawowe zasady współżycia w grupie i przestrzega ich - potrafi zgodnie współpracować z rówieśnikami - zna podstawowe zasady dobrej komunikacji -wie jak reagować na przemoc rówieśniczą - ma poczucie własnej wartości - pozytywnie myśli o sobie i innych - ma świadomość własnych zalet i wad, a także potrafi je nazwać - dokonuje adekwatnej samooceny - pracuje nad samodoskonaleniem - potrafi konstruktywnie rozwiązywać konflikty - umie właściwie oceniać różne sytuacje, podejmować decyzje wspólnie z innymi, bronić swoich przekonań, ale i słuchać argumentów innych - zna niebezpieczeństwa związane z wchodzeniem w dorosłe życie - potrafi zawiadomić dorosłych o wypadku - zna potencjalne zagrożenia ze strony innych ludzi -kulturalnie zachowuje się podczas posiłków w stołówce szkolnej - zna numery telefonów alarmowych - wie jak kulturalnie kibicować -stara się zrozumieć stanowisko innych ludzi oraz potrafi wykazać się empatią -uczeń wie, co to są czyny karalne wykroczenia i przestępstwa wg kodeksu karnego -zna zasady gry fair-play - docenia wartość zdobytej wiedzy - potrafi wykorzystać wiedzę w praktyce |
wrzesień |
2. Uświadomienie konieczności podporządkowania się regulaminom i skutkami nieprzestrzegania ich |
Wychowawcy klasy Nauczyciele |
wrzesień |
|
3. Rozwiązywanie konfliktów – na bieżąco |
Pedagog Psycholog Wychowawcy |
cały rok |
|
4. Stały kontakt z dzielnicowym, kuratorami, Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną |
Psycholog Pedagog |
cały rok |
|
5. Zapoznanie z istotą i potrzebą tolerancji- rozmowy, dyskusje, scenki, pogadanki na lekcjach wychowawczych |
Wychowawcy |
listopad |
|
6. Kształtowanie krytycznegomyślenia i wspomaganie uczniów w sytuacjach trudnych zagrażających prawidłowemu i zdrowemu życiu poprzez lekcje wychowawcze, warsztaty „Jak sobie radzić ze stresem?” -debaty gimnazjalne |
Pedagog Psycholog |
do ustalenia |
|
7. Zapoznanie młodzieży z pojęciami „czyny zabronione i karalne”- spotkanie z policjantem |
Pedagog Psycholog |
raz w roku |
|
8. Opracowanie zasad prawidłowej komunikacji u-n, u-u, u-pracownik szkoły |
Klasowi liderzy programu profilaktycznego Uczniowie Wychowawcy |
październik |
|
9. Szkolna Liga Pływacka – Najlepszy pływak klas IV –VI |
Odpowiedzialni nauczyciele wychowania fizycznego |
cały rok |
|
10. Międzyszkolne Zawody Sportowe: - biegi przełajowe - czworobój - piłka koszykowa - piłka siatkowa - piłka ręczna -piłka nożna - zawody pływackie Delfiniada, Gimnazjada MOSIR, Przedszkolandia |
Nauczyciele prowadzący zajęcia |
cały rok |
|
11. Uczniowski Klub Sportowy: - piłka nożna - piłka koszykowa - nauka i doskonalenie pływania - piłka siatkowa |
Opiekunowie UKS |
cały rok |
|
12. Klub TRAMP – wycieczki turystyczno-krajoznawcze |
Poddańczyk Barbara Tarajkowski Zbigniew |
||
13. Konkurs na plakat lub prezentację multimedialną na temat: - „Ja i inni” - „Jesteśmy różni” -„Moje miejsce w świecie”– konkurs dla gimnazjum |
Tecław Barbara Hadrian Małgorzata Tarajkowski Zbigniew |
do ustalenia |
|
14. Zajęcia w zespołach tanecznych: Wiolinki, Katowiczanie |
Supińska Anna Ćwiklińska Maria |
cały rok |
|
15. Wyjścia do kina, teatru, wycieczki |
Wychowawcy |
cały rok |
|
16. Dni Sportu (zawody sportowe) |
Nauczyciele wychowania fizycznego |
1 VI |
|
17. Wycieczka rowerowa |
Kupski Dariusz |
do ustalenia |
|
18. Kulturalne spożywanie posiłków, pomoc maluchom w roznoszeniu obiadów, mleka i owoców |
Rada młodzieżowa Nauczyciele świetlicy |
cały rok |
|
19. Dawanie dobrego przykładu i wskazywanie pozytywnych wzorców, kulturalne wyrażanie się, słownictwo w codziennych kontaktach |
Nauczyciele Osoby dorosłe |
cały rok |
|
20. Festiwal nauki- rywalizacja intelektualna |
Hadrian Małgorzata Lotka Małgorzata Zioła Teresa Dutkiewicz Ewa Spyra Alicja |
luty |
|
21.Miejska dżungla- zajęcia związane z niepełnosprawnością |
Łukowicz Liliana Zioła Teresa |
- przybliżenie problemów osób niepełnosprawnych - zna zasady savoir- vivre wobec niepełnosprawnych - złamania barier mentalnych dotyczących niepełnosprawności - uwrażliwienie młodzieży na osoby niepełnosprawne i ich problemy - przełamanie stereotypów funkcjonujących na temat osób niepełnosprawnych |
cały rok |
22. Ćwiczenia ogólnorozwojowe- „fitness” |
Grzesiak Alina |
środy, piątki |